måndag 13 september 2010

Måndag och tårta!!

Jemenvisst!¨

Lilla lillebror har fyllt år 12 eller va det 21? Vi firade idag! Mamma hade gjort mat och mammas mat är bara hur god som helst!

Den här måndagen började nog inte alltför bra.
Ludde kom hít kl. 06.00 imorse (hans pappa skulle till jobbet innan fritids öppnade) och han fick äta frukost här och vakna till lite. Det va jätte mysigt!
För er som inte bor i Stockolmstrakten eller för er som bara låg hemma och kollade på film idag (utan att dra upp rullgardinen) och ja, för er som missade det helt...kan jag berätta att regnet öste ner idag! 
Eftersom att jag vet att Ludde har regnkläder på fritids så behövde han bara springatill bilen utan att bylsa på sig en massa kläder. Men när vi kommer till fritids så är det tomt på hans plats, inte ett endaste spår efter en regnjacka.
-Nä, pappa tog  med allt hem i fredags! Säger Ludde.

Allt!! även extrakläderna!

Ludde fick vara utan regnkläder. Som tur var hade han missat att ta hem gummistövlarna och jag hade tagit med en regntät jacka med luva.
Dagen var räddad och han klagade inte!

Nu väntar min säng på mig!
Sov gott

tjiing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar