måndag 6 september 2010

Helgen är slut!

Och jag har inte skrivit här sen i fredags ser jag...

Min lilla prins och jag var på bröllop i lördags. Det var ett utomhusbröllop och de gifte sig under ett partytält, i trädgården, med en präst iklädd svensk folkdräkt som vigde de.
Det gick undan, och jag tror att det tog ungefär 5 minuter så hade båda sagt JA och alla skålade med brudparet.
Eftersom att bröllopet var i Rimbo, så körde jag och höll mig till citronlemonad hela kvällen.
Lillprinsen var inte blyg utan tog för sig, och när de sa varsågoda till buffén så ställde sig han först i kön och fick hjälp av prudparets bästa vän att ta mat.
Det var en jätte trevlig kväll!'


Igår skulle lillprinsen klippa sig. Det var inte helt lätt att få in honom hos frisören. Efter mycket om och men så mutade jag honom med lego, det funkade hur bra som helst.
När han väl satt upp i frisörstolen så bestämde han själv hur han ville ha sin frisyr och tyckte att det vart så fint att han glömde bort legot. Men.. ett löfte är ett löfte och vi gick ner till leksaksaffären iallafall. Han pekade på den största kartongen, som kostade 1099:- Den fick han INTE!
Han fick nöja sig med en liten kartong med smålego och var nöjd med det.
Snart är det min tur att grillas i frisöstolen och jag kan nog inte hjälpa att jag alltid är lika nervös.

Imorgon är det dags! Jag börjar mitt nya jobb. Det ska bli riktigt kul.

tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar