tisdag 21 september 2010

Goda grannar?

Hade ett roligt samtal med världens finaste, Mattias och kom fram till att det finns en del galna grannar.
Han hade själv fått en klase bananer av grannen under honom när han kom hem från jobbet(!)
Jag träffade själv på två stycken av min grannar ute, när jag och Ludde var på väg hem.
En av de är en rolig estländsk tjej med sin dotter. Hon står och gungar dottern när vi går förbi och jag hälsar artigt.
Då ropar hon på en finlandsvensk dialekt:
-Min dotter räknar på engelska!

Ja! vad svarar man på det? Kul! sa jag och vi gick vidare.

Då kommer nästa granne...
Eftersom att vi skulle till samma port så kallpratade hon lite först, sen fick jag reda på allt som hänt i hennes liv den senaste veckan, eller kanske året? Såhär lät det, ungefär:
-Jo, jag håller ju på att flytta! så det är massor att göra. Jag fick ju iofs inte det jag ville ha i pengar, alltså jag menar 1.200.000 var lite tyckte jag eftersom att jag nästan gav samma för den när jag köpte den. Å vet du?
-Nej!
-Jo, jag ska flytta ihop med Benny på ettan! Han har en lika stor lägenhet som mig, en trea alltså. oh shit det är asmycket att göra! man vill ju liksom att det ska bli så bra som möjligt. Du vet vem Benny är va?
-Nej!

Sen stannade hissen på min våning! Vilken räddning va?
Jag önskade henne lycka till! Sen gick jag och Ludde in i lägenheten och till lugnet.

Nu ska jag gå och lägga mig i min supermysiga säng och vägra gå upp imorgon!
Det kommer att gå jätte dåligt, för jag måste ju upp och jobba...

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar