tisdag 9 augusti 2011

Tur i oturen!

Det finns även änglar som jobbar som p-vakter.
Idag fick jag uppleva två sådana.

Jag hade precis hämtat Ludde från fritids och åker med honom till Ica för att handla, parkerar bilen, och tar med mig Ludde ner till affären.
När vi kommer upp på parkeringsdäcket står Ludde en stund, utanför dörrarna, och beskådar rutan intill centrum som är helt krossat.
Han säger att det måste vara någon som har slängt en mellanstor sten här.
Ja, säkert, svarar jag och börjar sakta gå mot bilen, i hopp om att Ludde ska släppa blicken från rutan, så att vi kan åka hem. När jag närmar mig ser jag två p-vakter som går ifrån min bil, och i framrutan lyser den gula boten.
Å nej, säger jag... Är jag jätte sent ute?
Ja, säger de, vi har stått här ett tag nu.
Oj, sa jag, jag fastnade lite med min son som beskådade den trasiga rutan där borta, jag vill inte lämna honom ensam här på parkeringen.
Ok, säger den kvinnliga av de, men vi har stått här länge och sett dig, du skulle bara vänt dig om och ropat till oss. Men det är ok.
Ja det är ok, tillägger den manliga!
Och så tar han den gula boten och knögglar ihop den!!!!!

kan det gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar