måndag 1 augusti 2011

Lovely days

Berättade jag att vi hade semester? En vecka till!

Igår vaknade vi hemma i Älta och packade väskorna och drog iväg för att spela minigolf. Det var en lyckad tillställning vill jag lova, Mattis tog hem spelet och jag och Ludde delade nästan på en andra plats.  Ludde fick en badboll som vinst.

Idag packade vi starndväskan för en solsäker dag på stranden. Tror vi hann vara där i nästan en timme innan mörka moln tornade upp sig på himlen. De kalla vindarna gjorde att vi snällt fick packa in allt och bege oss hemåt. Strax före klockan halv fyra ringde Blomman,också kallad gårdsbaronen aka svärfar, och berättade att han skulle göra oss sällskap. Så jag tog med mig Ludde och traskade upp till affären för att inhandla middag till kvällen. Efter turen till affären blev Ludde akut cykelnödig, så han tog ett par varv med cykeln, sladdade i grus och rejsade nerför backar, innan vi gick upp för att avnjuta öl och glass på Vällingbys enda uteservering med solchans!

På väg hem bestämde vi oss för att laga middag en annan dag, och tog några väl bestämda steg in på Mc Donalds för hämtmat framför tv.n.

Imorgon drar vi minsann söderut!

so long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar