tisdag 23 augusti 2011

Survive

Här sitter jag nu igen, har duschat, gått på en riktig toalett och klätt på mig rena, torra kläder. Det är LYX just nu!
Inatt har jag kissat i skogen, blivit myggbiten och haft det helt underbart.
Sovplatsen kanske inte riktigt var som jag hade tänkt mig. Det var nästan som att sova på en fullproppad påse med mjöl. Det var tokhårt och jag längtade efter min gamla tältsäng som finns hemma i min källare, en sån där tältsäng som känns mjuk som en hängmatta att lägga sig i.
Men ikväll hoppas jag att jag kan sova bättre. De skulle fixa ut en ny madrass till mig. Jag har det bra minsann!

Här i Gävle cirkulerar en odör som inte är utav denna värld.
Jag försökte mig på en liknelse i min förra blogg, och jag ska försöka igen så att ni får en susning om vad det är för odör jag pratar om. Tänk er rutten broccoli, prutt och gammalt utedass. Voila! Så har ni fått ett litet luktprov.

Jag saknar mina hjärtan något galet. Mitt lilla hjärta är hemma hos far sin och är hostig. Jag hoppas att han snart blir kry så han kan starta igång ettan på riktigt.
Igår ringde han och berättade att de hade fått äta glass första dagen i ettan. Vilken lyx. Glass första dagen i skolan, vilken besvikelse det måste bli sen, tänker jag. Men det är kanske bra att de får ett bra första intryck iallafall.

Snart är det middag på hotellet.
Sen fortsätter... Det stora äventyret.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar