onsdag 24 augusti 2011

Hotell

Nu sitter jag här igen och har haft en välförtjänt vila.
Ätit både frukost och lunch på hotellet, vilken lyx det är att slippa tänka på att laga mat, handla mat och sen diska.

Snart bär det av igen, mot nya äventyr.
Allt är verkligen snyggt gjort och välplanerat. Det här mina vänner, kommer att bli bra TV.
Visste ni att TV egentligen står för Tålmodig Väntan? Man blir snabbt medveten om innebörden när man är på plats.

Packar ner en dosa snus och beger mig mot parken och skogen.
Jag frös inatt, en smula. Trots min mastodontklädsel. Jag skippade raggsockorna inatt och det var nog därför. Annars sover jag i mjukisbyxor, långärmad tröja och fleecejacka i en sovsäck. Ovanpå sovsäcken har jag ett stort täcke och på det en fleecefilt. Jag behöver nog inte säga att jag är en liten fryslort.

Saknar nära och kära. Ludde framförallt, som inatt fick krupp och har inte kunnat vara i skolan. Idag fick han åka hem till mormor och ska vara där resten av veckan. Den här årstiden gynnar inte riktigt hans astma och andningsbesvär. Så jag hoppas att han kryar på sig snabbt, så jag kan få pussa å krama på honom på söndag när han kommer hit och hälsar på. Jag hoppas även att Mattis kommer hit då också så jag har en till prins att pussa på.

Jag är lyckligt lottad som har så fina killar vid min sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar