måndag 4 april 2011

Sweet

Helgen gick fasligt fort, trots att vi var hemma i två dagar, jag och Ludde.

Mattis kom hit i fredags kväll. På lördagen gjorde vi knappt någonting. Jag fixade med bärgning av bilen som nu står på verkstan. Och förhoppningsvis blir körbar snart igen.

I söndags gick vi upp galet tidigt. 05.45 ringde klockan och jag väckte en sömnig Ludde, som totalt vägrade att gå upp. Mattis låg sött kvar i sängen, och jag hade nästan gett vad som helst för att få krypa ner i sängen igen med honom. Men upp skulle vi, och ta bussen som gick 06.56. Vilket var ett helt omöjligt uppdrag.
Ludde fullkomligt vägrade, och satte sig på tvären.
Klockan 06.56 stod vi i hissen. Vi hade alltså missat bussen.
Ringde i panik till Dick (mammas man) som skulle hämta oss tillsammans med sin son, Zeb, som fick ta svängen förbi Älta och hämta upp oss.
Vart vi skulle?
Jo... nämligen till Enköping!

Min lillebror Tobias gör lumpen där och igår var det alltså anhörigdag, då alla värnpliktigas anhöriga fick komma och hälsa på.
Vi var en rolig skara anhöriga som kom för Tobbes skull:

Jag, tobbes syster.
Ludde, Tobbes systerson
Dick, Tobbes och min mammas man, tillika bonusfar.
Zeb, Tobbes och min mammas mans son tillika bonusbror.
Leffe, Tobbes pappa, mammas exman, men inte min pappa.

Där gick vi alla 5 och jag kunde inte låta bli att skratta lite åt denna konstiga konstellation.

Bilderna:

Tobbe och Ludde på logementet








Ludde fick testa på att kasta en "handgranat"
En metallsten som han sa.

Vi fick se hur en övning kunde gå till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar