fredag 1 april 2011

April april

Idag är det första april och diset ligger som en välling över hela Stockholm.
Vi befinner oss i soffan ihopkrupna under täcken och kikar på barnprogram.
Ludde har hostat hela natten och är lagom pigg idag.

Jag har nog lyckats dra ett roligt aprilskämt redan.
När jag vaknade kikade jag med trötta ögon på aftonbladets hemsida på min lilla lur och ser en rubrik som jag tror att det står något i stil med: "Demenssajten". Mer än så hinner jag inte läsa förrän Ludde ropar att han vill ha sällskap i soffan.
En stund senare ringer jag Mattis och vi pratar om vilket som skulle kunna vara årets aprilskämt.
Då säger jag att det här med demenssajten kanske skulle kunna platsa under den kategorin.
-Dementisajten menar du, säger Mattis.
Hahaha... Demens, Dementi.... nja... inte riktigt samma lika.
Jag tyckte iallafall att det var kul att få en släng av dysleksi såhär första april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar