torsdag 9 juni 2011

Åka tåg

Har intagit min vanliga position i soffan och prickar av min "att göra-lista". Det känns riktigt bra!
Tvättar, plockar disk, hänger tvätt, städar och lägger fram alla kläder jag kan tänkas ha på mig i 2 veckor.
Maj maj måne, jag ska till SKÅNE. För att vara med under inspelningarna av ännu en säsong av Ponnyakuten.

Lägenheten kommer att vara bebodd utav E och förhoppningsvis kommer det att finnas nya fina tomater i Luddes tomatplanta när vi kommer hem. E har nämligen lovat att vattna de. Minst 2 gånger om dagen, de dricker förskräckligt mycket vatten de där plantorna.

Jag ska ut och åka tåg, och är en aning nervös inför resan. Jag kommer säkert att drömma att jag missar tåget natten innan, och att jag liksom springer i slowmotion parallelt med tåget för att sedan se det försvinna i horisonten.Till min fasa upptäcker jag att packningen ligger kvar hemma och att jag har på mig Luddes kläder. Vilken mardröm det skulle vara... men jag hoppas och tror att det kommer att gå alldeles utmärkt.

Min fina lillebror Tobbe har lovat att skjutsa mig till tåget. Min älskade fina lillebror, en utav de tu.

Nu väntar sängen och jag hoppas att jag kommer att somna som en stock och vakna upp pigg som en lärka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar