torsdag 15 mars 2012

Livet som barnskötare...

Ibland är det alldeles fantastiskt och ibland får jag skratta så jag nästan börjar gråta.

Den här veckan har varit fyllda med några härliga uttryck!
I tisdags satt jag på golvet i vår lekhall och läste en bok för en liten kille på 3 år. Efter att ha tittat en stund på mina händer utbrister han:

- Bella! Du ser ut som min gamla mormor på händerna!
Ja, se där! En del kan likna vackra skådespelare, men jag får likställa mig med... en gammal mormor.


Idag satt vi vid matbordet och åt dagens mellanmål och jag sitter mittemot en liten kille som fyller 2 år i år. Han tittar på alla barn och säger deras namn, sådär lite fel och lite som en 2-åring kan prata ibland.
Så tittar han på mig och jag ställer frågan...
-Vad heter jag?
-Balle, säger han.
Jag kanske inte skulle ha frågat....

Det är helt fantastiskt att jobba med barn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar