torsdag 1 mars 2012

Det var en gång...

När jag var liten hade jag en dröm, en stoor dröm. Jag ville till Hollywood. Det var mitt mål i livet.
Jag skulle bli en stor skådespelerska. Medan andra drömde om att bli flygvärdinnor tränade jag på att skriva autografer i mitt flickrum i en söderförort till Stockholm.

Någonstans inne i mig finns den där drömmen kvar, konstigt nog. Trots att jag blivit äldre och klokare och kanske en gnutta mer realistisk. Det är inte så lätt som jag trodde att det skulle vara. Och nu när jag närmar mig 30 med stormsteg, får jag nog bittert inse att det kommer att förbli en dröm.
Annars kunde det ha varit en rolig rubrik: "Äldre kvinna från Stockholm lyckas göra entré i Hollywood. Visar upp sitt skrynkliga skinn på röda mattan"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar