torsdag 1 mars 2012

Bu!

Nu har vi lyckats skrämma bort förkylningar och hosta.
Vi njuter nu av ett välförtjänt sportlov!
Lovet inleddes med en övernattning hos mamma i Stavsnäs. En söndagkväll med god mat och dryck. På måndagen gick vi upp och firade Dick som fyllde år. När vi skulle köpa ett grattis-kort frågade Ludde om det var 27 år han blev... Det blev han inte, men inte långt ifrån, bara 20 års felgissning.

Vi har varit i Haninge Centrum och fikat med Nita och hennes charmiga lilla kille, hennes lilla Dewin. Satan i gatan vilket litet charmtroll!

Ludde har varit på dejt med söta tjejen Fanny, på Andy´s lekland. Vi mammor fick dricka kaffe och snacka lite under tiden. Ja, vi tog oss ett skutt i bollhavet också, bara för att vi blev så galet sugna på det. Vips så förvandlades vi till 7 år igen.

Idag ska vi fixa pass till Ludde så att vi kan åka lite flygplan till Grekland och hälsa på Luddes morfar. Vi får se om Grekland finns kvar när vi ska dit. Vi är ett gäng som åker. Mamma, mina bröder, Ludde och jag. Mamma har köpt presenter, för det älskar de att få. När hon tog fram 2 IKEA-kassar fulla av saker undrade jag om hon tänkte rädda Greklands ekonomi genom att skänka bort en halv butik till en familj. Eventuellt måste vi boka en extra flygstol så att vi får med oss presenterna!
Det var ett tag sen jag träffade min pappa, snart 3 år sen! Det ska bli roligt att träffa honom igen, och jag tycker att det är tråkigt att det går så långt mellan gångerna.
 Det var annat när jag var barn, och mamma fortfarande jobbade på resebolag. Då kunde jag åka varje lov till pappa, själv. Och ha en sån där plastficka runt halsen, där det stod att jag åkte utan vuxen, så fick jag en egen flygpersonal som tog hand om mig från Arlanda till Aten. Jag träffade alltid något annat barn, som liksom jag hade en mamma i Sverige och en pappa i Grekland. Vi lekte med flygplansmaten, skrattade åt värdelösa skämt, räknade stämplar i passen, och tröttade säkert ut våra medresenärer med vårat prat.

Nu ska jag fylla på kaffekoppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar