tisdag 1 november 2011

Tristess

Idag är det tisdag och hela luften är fylld med höst. En härlig och varm höst. Men det hade jag beställt, så jag hade ju inte väntat mig något annat. Jag har minsann bestämt att det ska vara såhär fram till April. 10-15 grader varmt.
Ja, ok då, för barnens skull kan det komma snö i December och ligga kvar över jul och nyår, men sen får det gärna smälta bort, fort fort så att det kan bli vår.

Jag har lyckats få en huvudvärk delux. Jag har knaprat alvedon i 2 veckor nu, och den vägrar lägga sig.

vet ni vad jag mer har gjort? Jag har skrivit en arg lapp, inte en roligt arg lapp utan en vansinnigt ARG lapp. Och satte upp den i hissen. Den börjar med "Idiot" och slutar med "Flytta!".
En granne valde att ta sig en dans med sin betongborr för en timme sen, och slutade för en kvart sen. Det hjälpte inte lika bra som alvedon gör mot huvudvärken.
Det ska bli spännande att se om någon granne svarat på min arga lapp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar