lördag 28 maj 2011

Mulet

Äntligen är det helg, en mycket efterlängtad sådan efter sjukdom och jobb i veckan.

Fredagskvällen började väldigt bra, för vår del, på ICA handlade vu inför det stundade fredagsmyset.. Tacos, kinderägg, dammsugare, choklad och jordgubbar!
När vi  kom hem tänkte jag att jag skulle städa en liten stund INNAN jag började med maten, sagt och gjort, jag for runt som en studsboll här hemma och fixade och donade. Tvättmaskinen var på, diskmaskinen igång, dammsugning i högsta hugg och så satte jag på spisen och skulle laga mat.
DÅ... Tvärdör all el i köket.

En typisk kväll då pizzarian liksom kommer väl till pass.

Efter mycket roddande hos grannar, som drabbats av samma problem (men bara i vissa rum) här hemma funkade vardagsrummet och TVn precis som den skulle, ringde jag till fastighetsjouren. Jouren ryckte ut efter någon timme och åtgärdade felet i fastighetens källare, där någon huvudsäkring gått.

Jag och Ludde lyckades även ta oss ut i regnet, köpte pizza och gick hem igen, precis när vi kom innanför dörren sken solen igen, och strax där efter kom Mattis hit.
Fredagslugnet la sig här hemma till slut och vi kunde avnjuta maten framför "På andra sidan häcken"

En fantastisk fredag till slut, med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar