söndag 1 maj 2011

Brasa

Jodå. Helg har det varit, och Valborg!
Min älskade Mattis kom hit i fredags, så jag har fått äran att få vara med båda mina hjärtan i helgen. Fantastiskt!
Igår begav vi oss ut till Stavsnäs till min mor och Dick.
En trevlig kväll, med grillat kött, vin och öl. Jag var en lyckans ost, för jag har ju fortfarande ingen bil, så jag kunde skåla med de andra.
Det var en smula kallt igår och brasan i Stavsnäs värmde inte mycket alls. Vi gick tillbaka rätt fort, in till värmen. Sen åkte vi hem, med mammas bästa kompis, som också bor i Älta. Vi hade tänkt att gå ner till Ältas brasa när vi kom tillbaka hem, men bara tanken på att plocka fram vinterkläderna igen gjorde att vi stannade kvar hemma. Ludde hoppade i badet och ville tvätta bort braslukten!


Nu har söndagsmiddagen blivit uppäten, Mattis har åkt hem till sig och Ludde ligger i soffan och kikar på TV, jag ska snart göra likadant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar