tisdag 11 januari 2011

Öken

Jag har varit alldeles fantastiskt duktig på att låta bli att blogga.

Det har varit en sån där härlig långhelg, och jag har varit med mina hjärtan.
I fredags ringde Malin (Mattis syster) och undrade om vi hade lust att komma till de (Malin och Fredrik med barn) för en helkväll med spel, god mat och dricka. Klart vi ville. Sagt och gjort. Vi åkte ut till de och spelade ett väldigt roligt spel som hette Pop och Rock, tror jag. Jag kände mig en smula besegrad med Malin som motspelare, som vann båda gångerna vi spelade.

Helgen fortsatte lika bra som den hade börjat, med middagar och trevligt sällskap. Vi tog en sväng ut till mamma och Dick för att sedan åka vidare, med de, på middag hemma hos deras gamla grannar.
Hemma hos de gamla grannarna bor även Luddes kompis Johanna, de gjorde smällkarameller, blåste upp badbollar och kastade badbollar överallt.

När det var dags för middag kände jag att min lilla prins kanske skulle få gå en kurs om vett och ettikett vid matbordet.
Det bjöds på oxfilé, rotfrukter i ugn med en helt gudomlig kantarellsås.
Det första Ludde gjorde var att riva servetten till konfetti, tittade på oxfilén och sa "blä, sånt här kött gillar inte jag".
Det slutade med att han åt ENBART kantarellsås, en hel skål faktiskt. När han var klar drack han upp sin julmust och rapade högt och sa:
"Det där var en kantarellrap"

Han är ett riktigt litet charmtroll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar