torsdag 16 december 2010

Halvdag

Traskade glatt hem klockan 12 för att hämta lillprinsen på skolan. Han har varit sjukskriven drygt en vecka och fick en liten mjukstart såhär en torsdag.

Vi har rensat lådor. (!) jisses vad jag har samlat på mig skräp. Det är fruktansvärt skönt att slänga saker, och jag har lyckats skrapa ihop 2 hela kassar som ska väck nu!

Igår tror jag nog att lillprinsen knäckte koden till läsningen. Vilken lycka. Nu vill han läsa på allting och här uppmuntras det till fullo. Det var dock lite svårt när han försökte sig på undersidan av en fjärrkontroll han har i sitt rum..... "mhz" stod det. Första vart han lite besviken när han inte kunde uttala det, men när jag förklarade för honom vad det stod sken han upp igen och tyckte att det var ett knasigt ord. Minst sagt.

1 kommentar:

  1. Vad kul att L börjar knäcka läsekoden :-)!
    Mina är också i startgroparna. Små tre eller fyra-bokstavsord håller Gabbe på och gissar på nu och vi lägger ut lappar som bildar meningar. Har haft lite jobbigt med de små bokstäverna bara, men snart så sitter det! :-)

    SvaraRadera