tisdag 30 november 2010

Barns små ord

Är väldigt roliga ibland.. och det var ett tag sen jag skrev om vad lillprinsen sagt.
Men här kommer 2 stycken, för att fylla på förrådet lite...

Han hade tjatat länge och väl efter glass.. Men eftersom att det var tisdag så hade jag sagt att han inte fick någon, dessutom var det läggdags och han var trött.
L: Men jag viiill ha en glass... (tandagnissel och gråt)
Jag: Men du får ingen glass nu.
L: Jag vill, jag vill, jag vill, jag vill....
Jag: Nu får du sluta tjata, annars kan du glömma ALLT vad glass heter.
L: Men jag vet ju vad glass heter. Varför säger du så?


En annan dag, i fredags lekte Mattias och Ludde krig med lego. Jag fick också vara med på ett hörn. Min gubbe fick sitta i bilen och vara tillfångatagen med ett lass med äckliga sopor.
Då utbrister Ludde:
Mamma! Du är begripen!
Kan tolkas på olika sätt det där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar