onsdag 4 december 2013

1 år

Idag för ett år sen föddes vår lilla tjej.

Ett år har gått sen jag vaknade där på natten, och skulle gå på toa, och kände att det var på gång.
Väckte Mattis och ringde Luddes pappa ,som hämtade en yrvaken Ludde, mitt i natten. 
Ludde pussade på magen och sa hej då.

Sen åkte vi taxi till SÖS.

Blev undersökt och det visade sig att jag bara var öppen 2 cm. Då var klockan 3 på natten.
Jag satte mig på en pilatesboll sen började jag andas lustgas och värkarna gick i ett. 
Jag valde att bara köra på lustgas i den mån jag kunde. 
Värkarna var sjukt intensiva och mitt i allt när det var som jobbigast var barnmorskan vi hade tvungen att gå hem och ett nytt skift kom in. 
Klockan var då 07:15.
De presenterade sig och gick ut för att prata med barnmorskan som hade varit med oss under natten. 

Då kände jag att det var dags att krysta.. Och in kommer teamet. En manlig läkare 
, en barnmorska och en sjuksköterska in. 

Och ut kommer vår lilla bebis. 
Klockan 07:49.
En TJEJ! utbrister jag. 
Vår älskade lilla Elina var född. 

Klockan 08:05 ringer jag Ludde och berättar att han blivit storebror till en liten tjej, hans lillasyster. 

Ett år har redan gått av gränslös kärlek.

Vår fina fina tjej 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar