fredag 21 september 2012

Ludvig

Här är en dikt jag skrev till min lilla prins....

"Ett litet frö i min mage började gro,
Inte visste jag då att det var du som byggde bo.
Stor som Globen vaggade jag av och an,
min kärlek till dig var redan då skär och sann.
Så kom du till världen och jag visste redan då
Att kärleken till dig kunde ingen nånsin kunde ändra på.

Du är en skatt, en ren och skär lycka.
I hela livet kommer du att le, glänsa och smycka.
Min kärlek till dig, min älskade son
som har mitt hjärta för evigt, det kan ingen ta ifrån.
Du är en sann dröm, min verklighet och prins
och vet du att du är den finaste som finns?!
Med snabba ben ska du ta dig fram i världen
och jag kommer alltid att finnas där för dig på färden.
Din nyfikenhet, kreativitet och glädje du har
kommer att förverkliga drömmar och ge dig svar,
på livets gåtor, mysterier. Ja, kalla det vad du vill...
Du kommer att lyckas med allt du tar dig till.
Du är en älskvärd kille som får många hjärtan att slå...
och det är med ditt hjärta av guld du får det du vill nå.
Jag älskar dig min prins!

Isabella 2011-10-05

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar