torsdag 9 augusti 2012

Sjukgymnastik

Idag var jag hos sjukgymnasten!
En timme tog det att gå igenom kroppen och få ett program med olika övningar som jag ska göra. Hon konstaterade det jag redan visste, foglossning har jag!

Efter det besöket slussades jag vidare till en arbetsterapeut som gick igenom mina handleder.
Det är med stor sannolikhet carpaltunnelsyndrom jag har. Vad är carpaltunnelsyndrom? Undrar ni säkert.

Jo, i handlederna finns en tunnel som heter just carpaltunnel , och när man är gravid så kan man samla på sig vätska, vilket ofta då sätter sig på leder. Det resulterar i att lederna blir svullna, och när de blir svullna täpper de till tunneln som gör att tillförseln stryps och nerver kommer i kläm och svullnaden ökar. Vilket gör förbannat ont, speciellt nattetid. En sisådär 7-8 gr per natt har jag vaknat av smärtan.

Men... Nu har jag, förhoppningsvis, fått något som kommer att lindra mina svullna handleder... Nämligen handledsskenor.

Såhär snygg kommer jag att vara när jag sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar