söndag 19 augusti 2012

När allt går lite snett

Idag var en sån dag som bara inte gick min väg.
Med mina graviditetshormoner skulle jag kunna säga att det slog lågor om mig!!

Jag skulle parkera bilen på MIN betalda parkeringsplats, och upptäcker att det redan står en bil där (det är andra gången på en vecka det händer) jag ringer parkeringsbolaget som ska komma och lappa bilen. Och jag får åka och leta efter en annan plats att stå på, vilket är stört omöjligt då det inte finns en enda extra plats här (därför jag betalar 400 kr i månaden för min)
Efter att jag har ställt mig på en gräsplätt vid sjön går jag upp till porten.
När jag kommer in upptäcker jag att hissen är TRASIG!! Jag får GÅ upp 3 trappor. Med min förbannade foglossning är det ett jäkla maraton att ens gå upp ett trappsteg... Jag var helt slut när jag väl kom upp i lägenheten.

När Ludde kom hem från sin pappa skulle vi ner och kolla om bilen var borta, vilket den va, så jag kunde återta min parkeringsplats. Vi bestämde oss för att ta upp hans cykel från bilen och ställa in den i förrådet.
När vi ska öppna förrådet är det någon som har smetat kåda i hela låset och jag kan inte ens få in nyckeln.
Så jag får bära upp cykeln för 3 trappor... Som tur var hjälpte Ludde till!

Det gick inte riktigt min väg idag och det kändes som att något är emot mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar