måndag 12 september 2011

En liten skådis!

Allt började i tisdags.
Jag fick ett samtal på mobilen av en Simon som är regissör för en ny svensk långfilm, med Kjell Bergkvist i en av huvudrollerna. Bland rollistan finns även Johannes Brost och Björn Starrin, och mina tankar vandrade snabbt till "Smala Sussie". Som de flesta av er kanske vet är "Smala Sussie" en av mina absoluta favoritfilmer, och jag överdriver inte om jag säger att jag säkert sett den 15 gånger.
Ska detta bli en uppförljare kanske, efter "Bröllopsfotografen"? Jag vet faktskt inte än, men det som väntar på något gott lär ju märka.
Filmen heter "Dom skulle vilja vara som oss". Filmen kanske kommer att skildra just överklassens Lidingöungdomar.. och de som bor på Lidingö, men kanske inte tillhör just den sorten.. kanske inte. Detta är bara något jag anar efter jag läst lite om filmen.

Vi skulle iallafall vara på plats kl. 09.15. Ludde skulle träffa sminkösen och få byta om innan det var dags att åka till inspelningsplatsen.

Ludde spelade en av huvudrollsinnehavarna, "Ian", som barn, på 80-talet. Och Ian har två leverfläckar bredvid näsan, som Ludde fick ditsminkade. Han fick ta på sig en klarblå t-shirt med orange krage och sen det var dags att åka till inspelningsplatsen.

Efter en liten rundtur bland höghusen vid Larsboda, hittade vi till slut till rätt hus.
Vi gick in i en av lägenheterna ,som hade förvandlats till en filmstudio, det kryllade av människor.
Det var även en annan liten kille med, Ians kompis, Rasmus.
Men allt gick snabbt och smidigt. Regissören presenterade sig och de satte igång att repetera. De hade markerat utanför dörren vart han skulle stå och efter bara 3 repetitioner var det dags för tagning!
Efter bara några tagningar var regissören nöjd och tackade så mycket för Luddes medverkan.

En riktigt snabb och smidig filminspelning!

Nu väntar vi med spänning på filmen. Så att Ludde kan se sig själv på TV.
Vilken grej!
Filip Berg (Ian) och Ludde (Ian som barn)

Såhär såg det ut på monitorn!
Ian plingar på dörren...

1 kommentar:

  1. Wow! Så jäkla coolt! :-)
    Ser fram emot när den kommer på bioduken...

    SvaraRadera