lördag 9 februari 2013

Livet som förälder till en astmatiker

Ush och fy!
Jag fullkomligt avskyr vintern! Inte bara pga kylan och snön utan för att just kyla och fukt får Luddes luftrör att totalt tappa styrka och kollapsa ibland.
Igår var en sån kväll och Ludde spenderade en stor del av kvällen på Sös barnakut. (det finns betydligt roligare ställen att spendera en fredagskväll på)
Han fick falsk krupp igen och fick en dos betapred inatt. Det skär i mammahjärtat.

Jag skjutsade in de, men sen fick han vara kvar där med sin pappa, för jag var tvungen att åka hem och tömma mina mjölkfyllda bröst, som höll på att sprängas!

Idag mår han bättre. Men det blir nog en vecka till hemma innan han är på benen igen.

Nu önskar jag mig friska barn och en tidig vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar