onsdag 30 mars 2011

Öken

Här var det torka.
på riktigt.

Får väl låtsas som att jag har haft för fullt upp för att blogga, och det har jag väl.
Bilen står, och jag går. Till och från jobbet och känner i mina ben att de inte har fått vara ute och rört på sig på läänge.
Våren är på ingång och jag kan inte vara gladare av att få slippa denna förbaskade snö, som har invarderat Stockholm de senaste 5 månaderna. Oj vad skönt det ska bli att få knata till jobbet på nysopad asfalt.

I måndags var jag och Ludde hos tandläkaren, det var hans tur att sitta i tandläkarstolen, och det klarade han av galant. På vägen dit plockade han 3 MASKROSOR! Visst är det fantastiskt.
På tisdagen däremot vart det snöstorm igen. En liten kontrast kan man säga.

Ikväll låg han på soffan och frös, inlindad i en fleecefilt. Så imorgon blir det VAB!

Nu... hänga tvätt... oh, den där tvätten lyckas jag alltid förtränga. Tills precis innan jag ska gå och lägga mig. Då rullar den över mig, nästan bokstavligt talat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar