måndag 21 februari 2011

T oktrött

Det är måndag. Ibland kan måndagar vara sådär ruskigt tråkiga.
Idag var en sådan måndag.

Jag åkte till jobbet i vanlig ordning, jag öppnar på måndagar, så jag är alltid uppe med tuppen.
Lillprinsen var inte alls pigg imorse när jag väckte honom klockan 06.00.

Morgonen rullade på som den brukar göra och härliga glada barn fyllde rummen i den stora gula träkåken.
Just på måndagar har vi bestämt att gå till biblioteket med några barn, så jag och en till pedagog tog bussen upp till Centrum...

Precis när vi ska gå av ringer telefonen... Det är från Fritids.
Och jag blir, som säkert många andra föräldrar, orolig till tusen.
Ludde hade ramlat olyckligt på en spade och slagit upp ett jack under ögat, på kindbenet. Och det behövde nog sys...
Tur i oturen (utan bil) var jag ju framme i Centrum, precis där skolan ligger. Så jag hinner prata med kollegan, ringa jobbet och fixa fram en plan B.

Sen rusar jag till fritids.

Där satt han storgråtandes i frökens knä med blod på sin lilla kind.
Mycket riktigt var där ett jack, mycket mindre än vad jag hade målat upp i huvudet, tack och lov!

Det blev ett besök på den vårdcentralen för läkarkontroll (så att inte benet var brutet) sen fick det tejpan med tre små tejpremsor.
Efter besöket fick han en fin tatuering. Precis en sån som han alltid velat ha, tydligen. Det var ju fantastiskt bra.
Han har varit riktigt tapper och duktig idag min lilla prins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar